2nd Level GameJam Success

11 Sep 2023

Over the first weekend of September, just like last year, a number of game developers and designers gathered in the Ideas Lab of the Center for Digital Innovation (ZDI) to jointly professionalize their existing game developments in the “2nd Level Game Jam” and take the next step towards a marketable computer or video game.

After some of the 22 participants presented their existing games, larger teams quickly formed around some promising games. Most teams were focused on cleaning up the existing code (“refactoring”) and creating new content for the games. Avatars, items and entire game worlds emerged and new ways of working were established in order to create longer and more in-depth content.

The event was supported by Prof. von Mammen from the University of Würzburg, Samuel Truman and Simon Keller, who support the professionalization of the games industry in and around Würzburg in the Real Time Foundry, by the ZDI and the company MA Lighting, whose employees also participated in the event.

The date for the 2nd Level Game Jam 2024 has already been set: August 30 to September 1, 2024. Registration will probably again be organized via the Discord channel of the Real Time Foundry.

Über das erste Septemberwochenende haben sich wie letztes Jahr bereits einige Game-Entwickler* und Gestalter* im Ideenlabor des Zentrum Digitale Innovation (ZDI) eingefunden, um im “2nd Level Game Jam” gemeinsam ihre bestehenden Games-Entwicklungen zu verprofessionalisieren und den nächsten Schritt zu einem marktfähigen Computer- oder Videospiel zu tun.

Nachdem einige der 22 Teilnehmer* ihre bestehenden Games präsentiert hatten, fanden sich schnell größere Teams rund um einige vielversprechende Games. Die meisten Teams waren darauf fokussiert, den bestehenden Programmcode noch etwas aufzuräumen (“Refactoring”) und neue Inhalte für die Spiele zu gestalten. So entstanden Avatare, Items und ganze Spielewelten neu und man etablierte Arbeitsweisen, um längere und tiefgründigere Inhalte schaffen zu können.

Das Event wurde unterstützt von Prof. von Mammen von der Universität Würzburg, Samuel Truman und Simon Keller, die in der Real Time Foundry die Professionalisierung der Games-Industrie in und um Würzburg unterstützen, durch das ZDI und der Firma MA Lighting, deren Mitarbeiter* auch am Event teilgenommen haben.

Der Termin für den 2nd Level Game Jam 2024 steht bereits fest: 30. August bis 1. September 2024. Die Registrierung wird voraussichtlich wieder über den Discord-Kanal der Real Time Foundry organisiert werden.

Impressions